jasper-2.jpg

Eind 2018 ben ik toegetreden tot het bestuur van de VVRV. Als bestuurslid wil ik een belangrijke bijdrage leveren aan het borgen en verbeteren van het opleidingsniveau en veiligheidsbewustzijn en -handelen van medewerkers in de spoor sector. Voor 2015 heb ik verschillende management functies vervuld in de luchtvaart sector, voornamelijk bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Daar was ik in onder andere verantwoordelijk voor het beleid, strategie, regelgeving en aansturing van de luchtverkeersleidingsorganisaties in Nederland: Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en Eurocontrol Maastricht (MUAC). 

Vanaf 2015 ben ik werkzaam in de spoorsector en heb ik diverse management rollen vervuld bij zowel NS als ProRail. Zo was ik tussen 2015 en 2018 was ik als senior manager verantwoordelijk voor het verbeteren van de samenwerking tussen NS en ProRail en het implementeren van hoog frequentie treindienst tussen Eindhoven en Amsterdam in het programma Beter en Meer.

Van 2018 tot 2020 was ik binnen ProRail regiomanager Verkeersleiding voor de regio Noord en Oost Nederland. Hierbij was ik ook verantwoordelijk voor de landelijke werving, selectie, opleiding en training van treinverkeersleiders functionarissen binnen ProRail Verkeersleiding.

Van begin 2020 tot eind 2024 was ik als programmadirecteur verantwoordelijk voor de vernieuwing en de ontwikkeling van een nieuw exploitatiemodel van het sorteerstation Kijfhoek, het grootste goederenemplacement van Nederland.

Van begin 2024 tot eind 2025 was ik verantwoordelijk als programmadirecteur voor het verbeterprogramma Betrouwbaar Beter van NS en ProRail. Een gezamenlijk programma gericht op het verbeteren van de betrouwbaarheid en prestaties op het spoor na de daling van de prestaties eind 2023.

Vanaf eind 2025 ben ik verantwoordelijk als programmadirecteur voor het programma Hoge Snelheidslijn (HSL) voor ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Een programma gericht op een aantal strategische opgaves voor de komende jaren, waaronder het contractmanagement in opdracht van de Nederlandse Staat, de in beheer name van de HSL bij ProRail vanaf 2031 en de herstelwerkzaamheden van de kunstwerken.

Voor de spoor sector vormt veiligheid een essentiële waarde in de ontwikkeling van ons spoorsysteem. De kwaliteit van het spoor systeem wordt vandaag de dag gevormd in een complexe keten waarin professionals dagelijks met elkaar samenwerken om de beste prestaties te leveren. In toenemende mate zullen we de komende jaren zien dat de menselijke factor in het systeem een belangrijkere rol krijgt in onze opgave voor het kunnen vergroten van de capaciteit, punctualiteit met een toenemende complexiteit. Het borgen van de veiligheid en kwaliteit van deze menselijke factor in ons spoor systeem door actuele kennis en vaardigheden voor o.a. machinisten en treinverkeersleiders is daarin een belangrijke opgave.